To już jest piękna droga, a jak będzie gotowa w całości, będzie jeszcze piękniejsza. Mowa o ekspresowej dwupasmówce Lubień – Rabka, czyli nowej zakopiance. Po jednym z trzech odcinków jeżdżą już kierowcy, najdłużej trzeba będzie poczekać na fragment z dwukilometrowym tunelem, gdzie zaawansowanie robót dopiero przekroczyło 50 proc. Cała droga S7 z Lubnia do Rabki powinna być przejezdna pod koniec 2021 roku.
Kontrakt na budowę trzech odcinków drogi ekspresowej S7 między Lubniem a Rabką podpisano cztery lata temu. Jesienią 2019 roku oddano do użytku pierwszy, 7-kilometrowy fragment Skomielna Biała – Rabka Zdrój. Ciągle trwa budowa dwóch pozostałych. Zdjęcia z placu budowy robią wrażenie… (fot. GGDKiA Kraków – Krzysztof Pączkowski studiowizjer.pl):
Najwięcej do zrobienia jest jeszcze na środkowym odcinku (Naprawa – Skomielna Biała), gdzie ma powstać 2-kilometrowy tunel, drążony pod Luboniem Małym. W październiku ubiegłego roku przebito jedną nitkę tego tunelu,pod koniec kwietnia tego roku – drugą. Ale do zakończenia robót jest jeszcze bardzo daleko – ich zaawansowanie przekracza dopiero 50 proc. Kierowcy przejadą tym tunelem pod koniec przyszłego roku.
Wtedy całą trasę z Krakowa do Rabki będzie stanowić dwujezdniowa droga, od Myślenic – ekspresowa. A co dalej? Budowa kolejnego odcinka S7 (Rdzawka – Nowy Targ) ruszyła pod koniec czerwca tego roku. Nowa dwupasmówka powinna być gotowa w 2023 roku. Na dalszej trasie do Zakopanego nie ma już planów poszerzania zakopianki do dwóch jezdni. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przymierza się do rozbudowy i poszerzenia odnogi zakopianki w kierunku Chyżnego, czyli granicy ze Słowacją. Na razie ma być wykonane studium pokazujące przebieg i możliwości wybudowania dwujezdniowej drogi z Rabki w kierunku Chyżnego.
GS