Aleja 29 Listopada otwarta. Zakończyła się trwająca od ponad trzech lat rozbudowa ulicy

Sprawdziły się nasze wczorajsze informacje. Od wczesnych godzinnych porannych kierowcy mogą korzystać z rozbudowanej alei 29 Listopada. Na odcinku od ul. Woronicza do granicy Krakowa kierowcy mają do dyspozycji dwie jezdnie po co najmniej dwa pasy ruchu.  Nie wszystko jest jednak jeszcze gotowe. Prace wykończeniowe na fragmentach chodników i dróg dla rowerów mogą jeszcze potrwać kilka tygodni. 

Nowa inwestycja jest już dostępna dla użytkowników. Wszystkie prace pozwalające na bezpieczne użytkowanie wykonanej infrastruktury zostały zrealizowane i uzyskały pozwolenie na użytkowanie. Na odcinku 2,6 km od ul. Woronicza do granicy miasta i budowanej obecnie północnej obwodnicy, kierowcy mogą korzystać z dwóch jezdni – każda po co najmniej 2 pasy ruchu.

W niektórych miejscach, na fragmentach ciągów pieszych i rowerowych, nadal przez kilka najbliższych tygodni prowadzone będą jeszcze prace wykończeniowe. Podobnie jak na poboczach, gdzie wyrównywany będzie teren i wysiewana trawa.

Łatwiejszy wyjazd na północ zapewniają też nowe i przebudowane skrzyżowania z takimi ulicami jak: Węgrzecka, Witkowicka, Belwederczyków, planowana ulica Iwaszki, Papierni Prądnickich, planowana Felińskiego, Banacha, ks. Meiera, Kuźnicy Kołłątajowskiej, Siewna, Powstańców, Rybianka, Dobrego Pasterza i Chlebowa, Nad Strugą i Woronicza.

Wraz z oddaniem do ruchu rozbudowanej al. 29 Listopada na skrzyżowaniach oraz na ciągu głównym arterii uruchomiona będzie sygnalizacja świetlna. W pierwszym okresie, sygnalizacja będzie działać w trybie stało-czasowym. Docelowo, będzie ona funkcjonować w trybie akomodacyjnym, czyli takim, który dostosowuje się do aktualnie panujących warunków ruchu.

W ramach realizacji powstały ścieżki rowerowe i ciągi pieszo-rowerowe o długości 5,3 km. Wytyczono też buspasy na długości ok. 2,8 km. Przebudowano dwa wiadukty kolejowe – w rejonie ul. Siewnej i ul. Kuźnicy Kołłątajowskiej. Nasadzono 371 drzew i ponad 17 tys. krzewów – część na trzech skwerach w rejonie ul. Chlebowej, ul. Rybianka, ul. Felińskiego, utworzonych w ramach zadania.

Przebudowa al. 29 Listopada na odcinku 2,6 km rozpoczęła się pod koniec 2020 roku. Zakończenie prac nad inwestycją planowane było wtedy na jesień 2022 roku. Później magistrat kilkukrotnie zmieniał daty końca prac. W międzyczasie w magistracie liczono, że prace uda się ukończyć jeszcze przed Igrzyskami Europejskimi 2023. Tego termin też nie udało się dotrzymać. Więcej o perypetiach związanych z kolejnymi terminami zakończenia przebudowy przeczytacie poniżej: 

Trzy kilometry nowej drogi w trzy lata. Koniec prac na al. 29 Listopada

fot. krakow.pl

Jarek Strzeboński 

 

Najnowsze

Co w Krakowie