Dwa nowe warianty drogi ekspresowej S7 Kraków – Myślenice. „Kosztem gmin ościennych”

Mieszkańcy „terenów potencjalnie dotkniętych proponowanymi przez miasto Kraków wariantami drogi ekspresowej S7 Kraków-Myślenice” protestują przeciwko dwóm nowym wariantom tej trasy szybkiego ruchu. Zbierają podpisy pod petycją, w której domagają się od władz Krakowa zaprzestania prac nad tzw. wariantem społecznym nowej zakopianki. Władze Krakowa zapowiedziały, że jeśli nie będzie zgody co do przebiegu S7, przedstawią Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad opinię tylko co do proponowanego korytarza w granicach Krakowa.

Przypomnijmy – w piątek, 23 września 2022 roku wiceprezydent Krakowa Jerzy Muzyk oficjalnie przedstawił dwa kolejne warianty przebiegu drogi ekspresowej Kraków – Myślenice. Jeden przez Liszki i Skawinę, drugi przez Wieliczkę, Biskupice i Dobczyce. Jak tłumaczył wiceprezydent, to propozycje, na które może zgodzić się Kraków. Przyznał, że budzą one sprzeciw władz gmin, przez które nowa zakopianka ma przechodzić już poza granicami Krakowa.

Oto najnowsze proponowane przebiegi „zakopianki” opracowane przez zespół zadaniowy:
• wariant wschodni – rozpoczynający się w węźle autostrady A4 Kraków Bieżanów, omijający od wschodu obszary chronione kopalni soli w Wieliczce, prowadzący przez gminy: Wieliczka, Biskupice, Dobczyce, Siepraw, Myślenice po wschodniej stronie Miasta Myślenice do istniejącej drogi S7 w okolicy miejscowości Stróża,
• wariant zachodni – rozpoczynający się w węźle autostradowym Kraków Kryspinów, prowadzący przez gminy Liszki, Skawina, Sułkowice, Myślenice po zachodniej stronie Myślenic do istniejącego zakończenia drogi ekspresowej S7 w miejscowości Stróża.

Na odzew na takie propozycje nie trzeba było długo czekać – protestującym przeciwko nowym wariantom S7 przygotowali petycję i zbierają pod nią podpisy. Żądają od władz Krakowa zaprzestania dalszych prac nad tzw. wariantem społecznym nowej zakopianki. „Wypracowanie wariantu społecznego z udziałem Krakowa, który w przedwyborczym roku działa bezwzględnie wyłącznie na korzyść swoich mieszkańców, nie licząc się z niczyim zdaniem, jest absolutnie niemożliwe i niecelowe (…) Miasto Kraków dobitnie udowodniło, że w tym konkretnym przypadku opracowanie wariantu społecznego kosztem gmin ościennych nie jest możliwe. Opracowanie wariantu społecznego z definicji nie może być grą o sumie zerowej, gdzie wygrany bierze wszystko, a przegrany wszystko traci.” – czytamy w petycji. W całości można ją przeczytać i – jeśli ktoś chce podpisać – pod linkiem Petycja w sprawie odstąpienia od dalszego procedowania wariantu społecznego drogi ekspresowej S7 Kraków-Myślenice – Petycjeonline.com.

Sześć korytarzy dla drogi ekspresowej S7 Kraków - Myślenice

Zdjęcie 1 z 6

Już wiadomo, że władze Krakowa nie zamierzają spełnić postulatu protestujących. Wiceprezydent Jerzy Muzyk oznajmił w ostatni piątek, że nowa zakopianka jest Krakowowi potrzebna i nie można rezygnować z tej inwestycji. Dlatego władze miasta będą dalej pracować nad wskazaniem optymalnego przebiegu S7 Kraków – Myślenice. A jeśli inne gminy, nie zaakceptują propozycji Krakowa, GDDKiA dostanie opinię tylko co do przebiegu w graniach Krakowa, bez odnoszenia się do dalszego korytarza w kierunku Myślenic.

(GEG)

17 KOMENTARZE

Najnowsze

Co w Krakowie