Kolejny most w Krakowie będzie zamknięty. Most Powstańców Śląskich czeka remont

Kolejny most w Krakowie czeka remont. Po zaplanowanym na wiosnę remoncie mostu Grunwaldzkiego kierowców i pasażerów komunikacji miejskiej czeka remont mostu Powstańców Śląskich.

Przed wakacjami Zarząd Dróg Miasta Krakowa planuje rozpocząć remont mostu Grunwaldzkiego. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, prace mają zakończyć się w ciągu 8 miesięcy. Następnie drogowcy rozpoczną długo wyczekiwaną przebudowę ulicy Starowiślnej. Prace mają rozpocząć się w czerwcu przyszłego roku. Remontem zostanie objęty również most Powstańców Śląskich. Zakres prac na tym obiekcie obejmuje wymianę nawierzchni jezdni i torowiska, instalację nowego oświetlenia, modernizację konstrukcji nośnej oraz systemu odwodnienia.

Jaka przyszłość Mostu Grunwaldzkiego? (ROZMOWA)

Ulica Starowiślna zostanie przebudowana na odcinku od skrzyżowania z ulicą Dietla (bez skrzyżowania) do mostu Powstańców Śląskich – prace obejmą modernizację torowiska, jezdni, chodników oraz systemów odwodnienia i oświetlenia. W ramach inwestycji zostaną przebudowane skrzyżowania z ulicami Berka Joselewicza, Miodową, Dajwór, Rzeszowską, Przemyską, św. Wawrzyńca i Podgórską. Z kolei skrzyżowanie ulicy Podgórskiej z ulicami św. Wawrzyńca i Halicką zostanie przebudowane na rondo.

Modernizacja ulicy Starowiślnej wraz z remontem mostu  ZDMK planuje rozpocząć w czerwcu 2026 roku, potrwa 16 miesięcy i zakończy się w październiku 2027 roku.

Jednym z kluczowych elementów projektu będzie zmiana stałej organizacji ruchu. Po zakończeniu modernizacji ruch samochodowy na ul. Starowiślnej będzie jednokierunkowy – w kierunku od ul. Dietla do ul. Podgórskiej. Samochody będą poruszać się wyznaczonym pasem ruchu, bez możliwości jazdy po torowisku tramwajowym. Dla rowerzystów zostanie wydzielony osobny pas ruchu, co znacząco poprawi ich bezpieczeństwo i komfort podróży.

Połączenia ul. Starowiślnej z ul. Miodową oraz św. Wawrzyńca zostaną zamknięte, co przyczyni się do zmniejszenia natężenia ruchu w tych rejonach. Na skrzyżowaniu ulic św. Wawrzyńca, Podgórskiej i Halickiej powstanie rondo, z którego nie będzie możliwości wjazdu od strony ul. Halickiej.

Rozpoczęcie budowy metra w 2028 roku mało realne. W tle wycinka ponad 700 drzew

Torowisko tramwajowe zostanie przeznaczone wyłącznie dla pojazdów komunikacji miejskiej. Zastosowanie prefabrykowanych płyt monolitycznych i odpowiednich mat wygłuszających pozwoli na redukcję hałasu i wibracji, co pozytywnie wpłynie na komfort życia mieszkańców. Przystanki tramwajowe „Miodowa” i „Św. Wawrzyńca” zostaną wyposażone w perony wiedeńskie o długości co najmniej 45 metrów oraz nowe, funkcjonalne wiaty.

W prognozie finansowej na lata 2026-2027 miasto zarezerwowało 47,3 mln zł na przebudowę ul. Starowiślnej. Koszt ten nie pokryje całkowitych wydatków, dlatego Kraków zamierza skorzystać z unijnych środków.

 

 

Najnowsze

Co w Krakowie