Lajkonik i smok wawelski zabierają obwarzanki i jadą nad Bałtyk, by promować Kraków

Fot. krakow.pl

– Kraków pakuje się i jedzie nad morze, by promować swoje walory na skwerze kuracyjnym w Sopocie i Jarmarku Dominikańskim w Gdańsku – zapowiadają miejscy urzędnicy. W ramach kampanii „Kraków nieodkryty” turyści odpoczywający nad Bałtykiem i mieszkańcy Trójmiasta będą zachęcani do odwiedzenia stolicy Małopolski.

W nadchodzących dniach przedstawiciele Krakowa będą osobiście przekonywać mieszkańców Sopotu i Gdańska, oraz wypoczywających tam turystów, że podczas trwającego lata jest jeszcze czas by zaplanować pobyt pod Wawelem. To kontynuacja kampanii promocyjnej „Kraków nieodkryty”.

– Liczymy, że pomogą nam w tym najbardziej znane symbole Krakowa: Lajkonik, Smok Wawelski i obwarzanki – mówi Monika Chylaszek, dyrektor Wydziału Komunikacji Społecznej UMK. – Przygotowujemy też konkursy wiedzy o Krakowie oraz warsztaty dla najmłodszych, oczywiście wszystko z uwzględnieniem reżimu sanitarnego. Atrakcji z pewnością na stoisku Krakowa nie zabraknie. Mamy nadzieję, że zachęcimy wszystkich, którzy teraz odpoczywają nad morzem, by ruszyli w dalszą podróż i odkryli wszystkie skarby i atrakcje Krakowa – dodaje dyrektor Chylaszek.

W dniach 7-9 sierpnia Kraków będzie promował się w Sopocie. Skwerem kuracyjnym w Sopocie zawładną Lajkonik i latający smok Teatru Groteska. Będą warsztaty Żywego Muzeum Obwarzanka, popisy teatrów: ognia – Los Fuegos i ulicznego KTO oraz występy zespołu Sokół Orchestra w muszli koncertowej. Znajomość gwary krakowskiej, hejnału mariackiego i najważniejszych zabytków pozwoli sięgnąć po nagrody w konkursach wiedzy o mieście. Dzięki współpracy z Zamkiem Królewskim na Wawelu, jedna z nich będzie niezwykła – zwycięzca będzie mógł na Wawelu… zanocować!

Z kolei w Gdańsku, podczas Jarmarku Dominikańskiego od 11 do 16 sierpnia, będzie można m.in. pooglądać występy Krakowskiego kolektywu – Przemysława Redkowskiego z zespołem, wziąć udział w konkursach i warsztatach, a w weekend skosztować świeżych obwarzanków przywiezionych prosto z Krakowa.

Na odwiedzających krakowskie stoisko w Spocie lub Gdańsku czeka jeszcze jedna niespodzianka: będzie można otrzymać pamiątkową widokówkę ze swoim zdjęciem i oczywiście z Krakowem.

Od wielu tygodni kampania promocyjna „Kraków nieodkryty prowadzona była w kanałach telewizyjnych i internecie. Na ulicach polskich miast pojawiły się też reklamy wielkoformatowe i billboardy przypominające, że Kraków to nie tylko Wawel, ale również zielone kopce, majestatyczne kościoły, spoglądające na wszystko z góry maszkarony.

(red)

Zobacz także