Od tego przetargu będzie zależał komfort i bezpieczeństwo pasażerów miejskiej komunikacji

Zarząd Dróg Miasta Krakowa  rozpisał przetarg na utrzymanie, konserwację i naprawy torowisk na okres trzech lat, począwszy od  października 2022 r. Wartość zamówienia może przekroczyć kwotę 100 mln złotych. 

Krakowska sieć torów tramwajowych liczy ponad 200 km. Jej utrzymanie to koszt ponad 40 mln złotych rocznie. Ogłoszony przetarg ma na celu wybranie firmy, która od 2022 r. do 2025 r. będzie odpowiedzialna za utrzymanie, konserwacja i naprawy torowisk tramwajowych.

Zakres obowiązków będzie obejmował również prowadzenie dyspozytorni do obsługi zadań związanych z realizacją umowy, wykonywanie przeglądów okresowych torowisk, a także napraw awaryjnych.  Wykonawca musi dysponować bazą techniczno-administracyjną w Krakowie bądź w promieniu 10 km od miasta. Warunkiem udziału jest też zrealizowanie podobnej usługi w okresie ostatnich trzech lat, dysponowanie osobami zdolnymi do wykonania zamówienia oraz odpowiednim sprzętem i pojazdami. O wyborze zdecydują cena (60%), liczba posiadanych pojazdów brygady pogotowia technicznego (20%) oraz okres obowiązywania gwarancji (20%). 

Umowa obejmie okres od 1.10. 2022 r. do 30.09 2025 r. Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia dodatkowych zamówień. Wykonawca zobowiązany będzie do udzielenia gwarancji na okres nie krótszy 36 miesięcy .

Kraków od kilkunastu lat zleca utrzymanie infrastruktury tramwajowej firmom zewnętrznym. Torowiska  trybie ciągłym poddawane są różnym pracom serwisowym. To m.in. naprawianie, szlifowanie, wymiana zwrotnic czy krzyżownic. I właśnie szlifowanie jest od wielu lat tematem sporów miedzy zwolennikami zakupu specjalnego tramwaju technicznego do szlifowania, a miastem, które woli zlecać to firmom zewnętrznym w drodze przetargów ( o argumentach zwolenników zakupu specjalnego tramwaju i  przeciwnikach takiego rozwiązania przeczytacie w tekście poniżej) 

Czeka nas szlifowanie torów tramwajowych. Wiemy gdzie

 

 

Od kilkunastu lat za utrzymanie infrastruktury tramwajowej odpowiada krakowska firma ZUE S.A., która zwyciężała w kolejnych przetargach ogłaszanych przez miasto.

(JS)

 

 

 

Najnowsze

Co w Krakowie