Trasa Łagiewnicka. Tunele wytrzymały pod obciążeniem, asfalt leży na Witosa [zdjęcia]

Fot. trasalagiewnicka.krakow.pl

Budowa Trasy Łagiewnickiej wchodzi w kolejne etapy. Sukcesem zakończyły się próby obciążeniowe tunelu drogowego i tramwajowego. Drogowcy kładą też asfalt u wylotu tunelu w ul. Witosa.

Tak się buduje Trasa Łagiewnicka - październik 2020

Tak się buduje Trasa Łagiewnicka - październik 2020

„Sukcesem zakończyły się przeprowadzone w poniedziałek, 26 października próby obciążenia statycznego tuneli drogowego i tramwajowego w ciągu budowanej Trasy Łagiewnickiej” – informuje Urząd Miasta Krakowa.

Nad tunelami leży przebudowywana w ramach inwestycji linia kolejowa Kraków – Oświęcim. Tunele przebiegają pod terenami Sanktuarium Bożego Miłosierdzia oraz Centrum im. Jana Pawła II w strefie „Białych Mórz”. Tunel tramwajowy ma docelową długość 659 m, zaś tunel drogowy – 629 m.

Budowa Trasy Łagiewnickiej to łącznie: 3,5 km drogi, 2,3 km linii tramwajowej, 5 tuneli o łącznej długości 2,1 km, nowe węzły drogowe, mosty, kładki, chodniki oraz drogi dla rowerów. W ramach budowy Trasy Łagiewnickiej realizowany jest projekt pn.: „Budowa linii tramwajowej wzdłuż Trasy Łagiewnickiej”.

U wylotu z tunelu w ul. Witosa drogowcy kładą już asfalt.

(GS)

Zobacz także