Przejście dla pieszych pod Wawelem ponownie otwarte

Od dzisiaj, 30 listopada,  ponownie otwarto przejście dla pieszych na moście Dębnickim. Ze względów na trwający remont mostu oraz pobliskich ulic Kościuszki i Zwierzynieckiej przejście od końca października było wyłączone z użytkowania.

Przez ostatnie dwa miesiące przejście na drugą stronę mostu Dębnickiego w okolicy al. Krasińskiego możliwe było jedynie bulwarami lub przejściem podziemnym. Utrudnienia w tym miejscu miały potrwać tydzień. Tak się jednak nie stało. Jak tłumaczył na początku listopada  Zarząd Dróg Miasta Krakowa, w związku z większym zakresem prac otwarcie przejścia dla pieszych nastąpi pod koniec tego tygodnia

– Ze względu na powstałą kolizję projektowanej kanalizacji deszczowej z istniejącym uzbrojeniem podziemnym, termin przywrócenia przejścia dla pieszych w rejonie mostu Dębnickiego został przesunięty na 10 listopada 2023 r – wyjaśniał 6 listopada ZDMK.

Tego terminu również nie udało sie dotrzymać. Urząd miasta tłumaczył opóźnienia zwiększeniem zakresu prac na moście. – Zakładany pierwotnie termin zakończenia prac uległ kilkudniowemu przesunięciu ze względu na dodatkowy zakres robót: wymianę betonu i odtworzenie zbrojenia wsporników chodnikowych na dojściach do mostu. W czasie prac stwierdzono bardzo zły stan techniczny wsporników zarówno od strony Podgórza, jak i po stronie ulicy Zwierzynieckiej – tłumaczy krakowski magistrat. 

Oddanie mostu Dębnickiego dopiero w grudniu

Prace na moście Dębnickim ruszyły w lipcu br. Realizowano je połówkowo, cały czas utrzymując przejezdność w obu kierunkach. Poprawiono stan techniczny obiektu, w obrębie płyty pomostowej. Wymieniono zarówno nawierzchnię asfaltową jezdni, jaki i nawierzchnię kap chodnikowych z żywic. Wykonano nową izolację płyty pomostowej, która została poprzedzona niezbędnymi naprawami jej żelbetowej konstrukcji. Wymieniono elementy odwodnienia i dylatacje nad przyczółkami, bariery energochłonne, oświetlenie oraz krawężniki. Podniesiono balustrady i zabezpieczono je przed korozją. Wpusty (studzienki) odprowadzające wodę z mostu przeprojektowane zostały tak, żeby nie najeżdżały na nie pojazdy, dzięki temu zwiększy się komfort przejazdu.

Zadbano również o przestrzeń podmostową, na długości bulwarów. Tu jeszcze trwa proces zabezpieczania dźwigarów przed korozją oraz poprawiane są elementy odprowadzające wodę z mostu. Koszt prac na moście Dębnickim to ok. 6,8 mln zł.

Krakowianie muszą biegać przez przejścia dla pieszych. Miejski Inżynier Ruchu problemu nie widzi

Patrycja Bliska 

2 KOMENTARZE

Najnowsze

Co w Krakowie