W sierpniu otwarcie nowego odcinka drogi ekspresowej S7 do Warszawy

Tylko dni dzielą nas od otwarcia kolejnego odcinka drogi ekspresowej S7 między Krakowem a Warszawą. W sierpniu kierowcy pojadą kolejnym gotowym odcinkiem od Miechowa do Szczepanowic.

Trasą S7 pojedziemy obecnie wzdłuż całego województwa świętokrzyskiego – poczynając od Skarżyska-Kamiennej na północy do gminy Wodzisław w powiecie jędrzejowskim na południu. Dalej wjeżdżamy na teren województwa małopolskiego i tam nową „siódemką” możemy dojechać już do Miechowa.

Jesienią ubiegłego roku Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad oddała do użytku 18-kilometrowy odcinek z Moczydła (granica województw) do Miechowa. Teraz kończy się już budowa następnego, małopolskiego odcinka ekspresówki z Miechowa do Szczepanowic, który liczy ponad pięć kilometrów. Pochłonie on ponad 162 miliony złotych.

– Planowany termin oddania tej części trasy to druga połowa sierpnia bieżącego roku. Trwają jeszcze ostatnie roboty, między innymi przy ogrodzeniach oraz przydrożnych barierach. Potem nastąpią odbiory techniczne – informuje Kacper Michna, rzecznik prasowy krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Umowę na budowę drogi ekspresowej S7 Miechów-Szczepanowice podpisano w 2021 roku. Całą inwestycję zlokalizowano na terenie województwa małopolskiego, w powiecie miechowskim, na terenie miasta i gminy Miechów. Zadaniem wykonawcy była budowa odcinka o długości ponad 5,3 km. Chodziło o budowę samej dwujezdniowej drogi, a także 5 wiaduktów drogowych, 7 mostów i przepustów, z czego 4 pełnią funkcję przejścia dla zwierząt. Powstały także ekrany akustyczne, ekrany przeciwolśnieniowe i zbiorniki retencyjne. Co istotne, na tym odcinku nie powstały żadne węzły.

Kierowcy czekają także na kolejny odcinek S7 w Małopolsce, od węzła Widoma do węzła Nowa Huta. To fragment o długości około 18,3 km wraz z mostami, wiaduktami i estakadami. Na tej trasie powstają także dwupoziomowe węzły drogowe: Łuczyce, Raciborowice, Kraków Mistrzejowice i Kraków-Grębałów.

Zamówienie jest podzielone na dwie części. Pierwszy odcinek, tzw. pozamiejski, pobiegnie od węzła Widoma do węzła Raciborowice, a drugi, tzw. miejski od węzła Raciborowice do węzła Nowa Huta. Całkowita wartość trasy S7 w tym miejscu to ponad 1,6 mld zł.

Nowa trasa połączy drogę ekspresową S8 z DK2. Kierowcy czekają na tę inwestycję od lat
GDDKiA jeszcze w tym roku planuje oddanie pozamiejskiego odcinka S7 o długości 11,2 km, od Widomej do węzła Mistrzejowice. Będzie on połączony tymczasowym zjazdem z S52 Północną Obwodnicą Krakowa. Dzięki temu z Warszawy do granic Krakowa będzie można dojechać już nową drogą. Cały odcinek z Widomej do Krakowa ma być gotowy w połowie 2026 roku.

Najnowsze

Co w Krakowie