Centrum Krakowa bez samochodów! Wjazd tylko dla mieszkańców! Od kiedy?

Fot. ZDMK

Myśleliście, że Krakowska Tarcza dla Mobilności oraz plany wprowadzania stref czystego transportu to już szczyt utrudnień dla kierowców? Nie mamy dobrych wiadomości dla właścicieli samochodów – urzędnicy miejscy chcą ograniczyć liczbę aut na ulicach do minimum. Jednym z pomysłów jest praktycznie zamknięcie centrum miasta dla ruchu tranzytowego i umożliwienie wjazdu tylko tym,którzy tam mieszkają lub muszą coś załatwić.

„Dalsze ograniczenia dla samochodów w centrum miasta oraz rozwijanie sieci tramwajowych i tras rowerowych – Kraków przedstawił plan polityki transportowej na następne 5 lat. Zaskoczenia nie ma i miasto nadal chce wyrzucać auta z centrum, aby ograniczyć korki i emisje spalin” – donosi Radio Kraków.

Jak twierdzi nasza lokalna rozgłośnia, urzędnicy przede wszystkim chcieliby, żeby na krakowskich ulicach było jak najmniej samochodów. „Za 5 lat idealnym rozwiązaniem według nich byłby wjazd do Starego Miasta, Starego Podgórza, części Grzegórzek oraz Kazimierza już praktycznie tylko dla mieszkańców. To oznacza, że swobodny przejazd samochodem byłby jedynie do trzeciej obwodnicy, czyli do ulicy Armii Krajowej, Opolskiej, ulicy Nowohuckiej czy też powstającej Trasy Łagiewnickiej i będących w planach Trasy Pychowickiej i Zwierzynieckiej” – podaje Radio Kraków.

– Między trzecią a drugą obwodnicą trzeba już nadawać priorytet transportowi zbiorowemu i budować infrastrukturę rowerową. Wewnątrz drugiej obwodnicy wjazd powinien być tylko i wyłącznie dla mieszkańców obszaru lub chcących załatwić jakąś sprawę” -tłumaczy cytowany przez rozgłośnię Łukasz Franek, dyrektor Zarządu Transportu Publicznego. To oznaczałoby wjazd praktycznie tylko dla mieszkańców na teren od Plant do Alei Trzech Wieszczów, ronda Mogilskiego i ronda Grzegórzeckiego.

Jest nowy projekt podwyżek w strefie parkowania w Krakowie! Ile za abonament? Nie 100 złotych, ale też dużo

Przedsmak tego, co czeka kierowców, widać i można odczuć na ciągu Dietla – Grzegórzecka. Przejechanie go w godzinach szczytu wiąże się ze staniem w korkach. Choćby dlatego,że szerokość Dietla i mostu na Wiśle ograniczono do jednego pasa w każdym kierunku, gdy jeszcze niedawno były po dwa pasy ruchu.

Tak ogromne ograniczenia dla ruchu pojazdów w centrum ma poprzedzić rozwój sieci komunikacji zbiorowej. W planach jest aż 7 nowych linii tramwajowych.

Więcej o nowej polityce transportowej – http://www.radiokrakow.pl/.

(red)

Stare diesle nie wjadą do Krakowa. Miasto wprowadzi strefy czystego transportu. Kiedy?

Zobacz także