Koleje Małopolskie zatrudniły… ptaki drapieżne

Koleje Małopolskie zakończyły przetarg na usługi sokolnika, który wraz ze swoim ptakami pozbędzie się gołębi z nowo otwartej hali pociągowej przy ul. Doktora Twardego. Za 42 tysiące złotych zajmie się tym firma z Gdańska. 

Sokolnicy w hali Kolei Małopolskich będą częstymi gośćmi. Od 7 marca, przez pierwsze 6 miesięcy będą musieli odbyć łącznie 52 wizyty – dwa razy tygodniowo od godz. 6.00 do 18.00. Przez kolejne pół roku łącznie 26 wizyt – jeden raz w tygodniu od godz. 6.00 do 18.00. Pierwszy etap ma na celu intensywne wypłaszanie ptactwa z zaplecza technicznego, a w drugim etapie z kolei, uniemożliwienie nowym ptakom zasiedlania tego miejsca poprzez wykształcenie przekonania, że jest to rewir łowiecki sokołów.

Efektem przetargu była prezentacja „nowego” pracownika Kolei Małopolskich – „Dzisiaj chcielibyśmy Wam przedstawić kogoś wyjątkowego… Otóż do naszego zespołu dołączył nowy pracownik. I to nie byle jaki! Na jego… SKRZYDŁACH spocznie bardzo odpowiedzialna praca” – pochwaliły się w mediach społecznościowych Koleje Małopolskie 

„nowy” pracownika Kolei Małopolskich, fot. Fb Koleje Małopolskie

– Zasiedlanie się ptactwa, tworzenie gniazd czy pojawiające się odchody w różnych miejscach, w tym także na urządzeniach precyzyjnych, napędowych, powoduje ich uszkodzenie lub awarie. To natomiast może zagrażać bezpieczeństwu personelu technicznego i innego mienia znajdującego się na terenie zaplecza. Metoda sokolnicza” jest powszechnie stosowana na terenach hal przemysłowych, a także usługowych w celu odstraszania ptactwa.  – wyjaśniają Koleje Małopolskie. 

Sokolnicy będą pracować na terenie oddanego w styczniu br. zaplecza technicznego Kolei Małopolskich przy ul. Doktora Twardego 6 w Krakowie. Jego powierzchnia mierzy 5,5 tys. metrów kwadratowych, a w nowoczesnej hali mieszczą się m. in. trzy tory o długości ponad 140 metrów. Dwa z nich służą do bieżących przeglądów i napraw taboru kolejowego, a trzeci pełni funkcję myjni. Znalazły się tam również biura, pomieszczenia socjalne i magazyny. Cała inwestycja powstała w niespełna 13 miesięcy i kosztowała ponad 92 mln zł.

Pociągi będą myte i naprawiane w Krakowie. Koleje Małopolskie mają nowoczesne zaplecze

Najnowsze

Co w Krakowie