– Placówki, które nie przynoszą odpowiednich przychodów będą ograniczane powierzchniowo lub zamykane, dlatego ich asortyment jest zmniejszany. Jednocześnie otwieramy sklepy w lokalizacjach o lepszym potencjale sprzedaży – napisała Alma Market w specjalnie wydanym oświadczeniu. To odpowiedź na doniesienia medialne o kłopotach finansowych grupy kapitałowej, do której należą delikatesy.
O problemach założonej przez Jerzego Mazgaja sieci sklepów, pisaliśmy kilka dni temu (tutaj). Wczoraj natomiast informowaliśmy, że umowę z Almą zrywa województwo małopolskie. Porozumienie, na mocy którego delikatesy są Partnerem Strategicznym Małopolskiego Festiwalu Smaku, miało obowiązywać do 2023 roku, ale już w przyszłym tygodniu urzędnicy wyślą pismo, w których domagają się rozwiązania umowy (więcej tutaj).
Dziś na nasze publikacje zareagowała sama firma. W swoim oświadczeniu przyznaje, że część sklepów nie przynosi dochodów i będą one zamykane. – Jednocześnie otwieramy sklepy w lokalizacjach o lepszym potencjale sprzedaży. W maju br. uruchomiliśmy sklep w nowym miejscu w Łodzi, w lipcu w Węgrzcach koło Krakowa – czytamy.
– Spółka rozważa poszukiwanie inwestora branżowego, utrzymanie istniejącej struktury właścicielskiej, jak również poszukiwanie inwestora finansowego. Decyzje związane z wyborem konkretnej opcji nie zostały jeszcze podjęte. Spółka Alma Market SA pragnie zapewnić, że cały czas pracuje nad poprawą sytuacji w swoich sklepach, co w perspektywie powinno przynieść oczekiwane efekty – czytamy w oświadczeniu firmy.
Oto cała jego treść:
W związku z pojawiającymi się medialnymi doniesieniami dotyczącymi sytuacji w sklepach Almy pragniemy poinformować, że:
Zatowarowanie sklepów Alma w rentownych placówkach pozostaje na odpowiednim poziomie. Zgodnie z zapowiedzią i informacjami, które podawaliśmy w naszych sprawozdaniach, placówki, które nie przynoszą odpowiednich przychodów będą ograniczane powierzchniowo lub zamykane, dlatego ich asortyment jest zmniejszany. Jednocześnie otwieramy sklepy w lokalizacjach o lepszym potencjale sprzedaży. W maju br. uruchomiliśmy sklep w nowym miejscu w Łodzi, w lipcu w Węgrzcach koło Krakowa.
Opublikowany jednostkowy wynik netto za I półrocze 2016 r. dotyczący spółki Alma Market SA jest lepszy, w porównaniu do tego samego okresu 2015 r. Wygenerowany zysk netto wynosi 2,48 mln zł i jest o 113 proc. wyższy od wyniku w analogicznym okresie ubiegłego roku.
Zysk z działalności kontynuowanej w omawianym okresie na jedną akcję wynosi 0,45 zł w stosunku do –3,41 zł wg stanu na dzień 31.12.2015 r.
Dodatnie przepływy pieniężne netto z działalności operacyjnej i inwestycyjnej były lepsze w obu przypadkach o ponad 15 mln zł rok do roku i jednocześnie spółka spłaciła ponad 20 mln zł kredytów.
Kapitał własny spółki na dzień 30 czerwca 2016 r. jest o ponad 5,2 mln wyższy w stosunku do stanu na koniec 2015 r.
Alma Market SA zrealizowała opublikowane w marcu 2016 r. prognozy wyników osiągając zysk netto na poziomie 2,48 mln zł, co daje 124 proc. realizacji prognozy.
5 sierpnia 2016 r. spółka podpisała aneksy przedłużające dwie umowy kredytu obrotowego o wartości 12 mln zł i 7,5 mln zł.
Zarząd Alma Market mając na uwadze dalszy rozwój spółki podjął decyzje o przeglądzie opcji strategicznych we wszystkich obszarach działalności biznesowej. Spółka rozważa poszukiwanie inwestora branżowego, utrzymanie istniejącej struktury właścicielskiej, jak również poszukiwanie inwestora finansowego. Decyzje związane z wyborem konkretnej opcji nie zostały jeszcze podjęte.
Spółka Alma Market SA pragnie zapewnić, że cały czas pracuje nad poprawą sytuacji w swoich sklepach, co w perspektywie powinno przynieść oczekiwane efekty. W tym momencie przepraszamy Klientów za czasowe niedogodności i prosimy wszystkich o wyrozumiałość.
(lm)