Sukces Małopolski! Świetna kampania

35 mln telewidzów, 6 milionów internautów, 130 tys. odsłon na YouTube i kolejnych 45 tys. na Snapchacie – te liczby robią wrażenie i niewątpliwie świadczą o sukcesie kampanii promocyjnej Małopolski, która towarzyszyła Światowym Dniom Młodzieży.

Kampania „Młodość to stan ducha” prowadzona była na billboardach, citylightach, w komunikacji miejskiej, na portalach społecznościowych i oficjalnym fanpage. Powstał spot telewizyjny, a po mieście jeździła nawet specjalna taksówka. Twarzą akcji został 86-letni benedyktyn, ojciec Leon Knabit.

– W ten nieco przewrotny sposób kampania, skoncentrowana wokół ŚDM i spotkania młodych, wyszła poza ramy wiekowe. A postaci ojca Knabita ubranego w małopolskie czerwone korale i koszulkę Keep Calm, który w całej Małopolsce spoglądał z ponad 150 różnych nośników nie dało się nie zauważyć. „Witał” on pielgrzymów na lotnisku w Krakowie-Balicach i na Dworcu Głównym w Krakowie, „podróżował” z nimi komunikacją miejską i specjalną taksówką. Pielgrzymom szczególnie przypadły do gustu krakowskie tramwaje, na których zamieszczono słowa ojca Leona Knabita: „Trzeba mieć serce jak tramwaj, otwarte dla wszystkich” – mówi nam Gabriela Prokocka – Kazek, dyrektor Departamentu Marki Małopolska.

Ojciec Leon Knabit sprawdzał się też w nietypowej dla siebie roli – taksówkarza. Dzięki akcji specjalnej – „Podróż za jeden uśmiech”, każdy komu udało się złapać specjalną taksówkę mógł podróżować po ulicach stolicy Małopolski w towarzystwie znanego zakonnika. Wydarzenie było relacjonowane na bieżąco na Snapchacie, gdzie w ciągu jednego dnia snapy związane z akcją wyświetlono ponad  2,5 tys. razy, a w trakcie całej kampanii aż 45 tys. razy.

Ojciec Leon Knabit w taksówce
Ojciec Leon Knabit w taksówce

Na oficjalnych fanpage’ach: Małopolski i Światowych Dni Młodzieży, w 9 oficjalnych językach ŚDM (angielskim, niemieckim, francuskim, hiszpańskim, włoskim, portugalskim, rosyjskim, ukraińskim i polskim) zamieszczane były specjalne posty z najlepszymi cytatami ojca Leona Knabita w małopolskim kontekście. Pomysł się sprawdził, zwłaszcza wśród młodych pielgrzymów. Tylko na polskim fanpage’u Małopolski posty miały ponad 6 mln wyświetleń.

Jedną z form promocji był też spot, emitowany w TVN i w TVP. Obejrzało w sumie 35 milionów osób.

(ip)

fot. UMWM

 

Najnowsze

Co w Krakowie