Kończy się współpraca województwa małopolskiego z delikatesami Alma Market. To efekt kłopotów finansowych grupy kapitałowej, do której należą sklepy. Mimo spadającej sprzedaży, delikatesy nadal przynoszą zyski, jednak problemy całej grupy wynikają z porażki sieci sklepów z ekskluzywną odzieżą. Akcjonariusze zaczęli wyprzedaż akcji. A Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego rozwiązuje umowę.
O problemach delikatesów należący do urodzonego w Tarnowie Jerzego Mazgaja pisaliśmy wczoraj (tutaj).
Jego firma jest między innymi Partnerem Strategicznym Małopolskiego Festiwalu Smaku. Na mocy, podpisanej 6 sierpnia 2013 roku umowy, w sklepach były sprzedawane małopolskie produkty żywnościowe, w tym regionalne, posiadające certyfikat unijny. Alma oferowała także preferencyjne świadczenia dla producentów, na przykład brak opłat za wprowadzanie towaru do sklepów, zapewnienie dystrybucji produktów i nienakładanie na nie dodatkowych opłat.
Porozumienie o współpracy zostało zawarte na dziesięć lat, a więc powinno obowiązywać do 2023 roku. Jednak, jak dowiedział się portal KRKnews, z powodu kłopotów finansowych Almy, urzędnicy chcą rozwiązać umowę. – Planujemy to zrobić za porozumieniem stron – potwierdza w rozmowie z nami Agnieszka Grybel-Szuber, rzecznik prasowy UMWM.
Pismo zostanie przesłane w przyszłym tygodniu.
(lm)